שירותי אינטרנט מתקדמים



מה ההבדל בין קידום אורגני וקידום ממומן?

אם אתה בעל עסק לשטיחים, ולא מבין אף פעם מדוע המתחרה הגדול שלך מופיע תמיד לפניך במנוע החיפוש של גוגל – דע כי הדבר כלל לא קשור לכך שהנכד שלו עובד בגוגל, או שיש לו קשרים כאלו ואחרים בחברה. הסיבה היא אחת: הוא דואג לקידום האתר שלו באופן שוטף באמצעות מגוון פעולות אופטימיזציה שונות.

כיום כמעט לכל עסק יש דומיין ואתר אינטרנט, בין אם מדובר על עסק קטן מאוד או עסק גדול ומרכזי. מכיוון שרשת האינטרנט הפכה להיות שימושית ונפוצה עבור כולם, הרי זה מתבקש שכל עסק יקדם את עצמו באמצעות פלטפורמת השיווק האולטימטיבית הזו.

מהו קידום אורגני

כמו שכל בעל עסק יודע שהוא מוכרח להיות בעל אתר אינטרנט, כך הוא יודע שזה לא מספיק כדי להיות מצליח ולהגדיל את הכנסות החברה.

גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול והפופולארי ביותר בעולם, כך שהתחרות בין העסקים השונים המופיעים במנוע החיפוש גדולה ביותר. כדי שאתר אינטרנט יהיה מצליח, עליו להופיע כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש כאשר הגולש מחפש ביטוי שקשור לעסק של האתר.

גוגל מפעילה אלגוריתמים מתוחכמים שסורקים את כל האתרים והמידע הקיים ברשת, ועל פי פרמטרים שונים מחליטים איזה אתר הוא איכותי ונגיש ואיזה פחות. כך בעצם נקבע הדירוג של האתר במיקום של מנוע החיפוש. כדי להופיע במיקום גבוה ככל האפשר במנוע החיפוש, יש צורך לבצע מגוון פעולות אופטימיזציה באתר שתפקידם לשפר את מבנה האתר, איכותו, נגישותו ועוד. אותן פעולות נקראות קידום אורגני, או בקיצור SEO.

אותן פעולות קידום נועדו לצורך "שכנועם" של אותם אלגוריתמים שהאתר הוא איכותי ונגיש, כך שידרגו את האתר בתוצאות החיפוש הראשונות, אך גם עבור קהל הגולשים הרחב. על פי מחקרים אחרונים שנערכו בקרב גולשים, נמצא כי רובם הגדול מצפה שאתר שהם מבקרים בו יהיה קריא, נגיש ועם מידע שמופיע תוך שניות ספורות. אם הם יתקלו באתר שאינו איכותי, מגושם ומסורבל – הם יינטשו אותו מיד וכנראה לא ירצו לחזור לבקר בו שוב.

מהו קידום ממומן?

קידום ממומן הוא פלטפורמת פרסום שמערכת הפרסום של גוגל מציעה לעסקים השונים. באמצעות אותה מערכת כל עסק יכול ליצור מגוון מודעות פרסום אטרקטיביות וממוקדות מטרה בתשלום משתנה. בשונה מקידום אורגני, לא כל בעל עסק מוכרח להשתמש בשיטת הפרסום הזו לעסק שלו, גם אם האתר לא יעלה שום מודעה ממומנת במערכת הפרסום אך ימשיך כל הזמן בתהליכי הקידום האורגני – רוב הסיכויים כי האלגוריתמים של גוגל לא יורידו אותו בדירוג המיקומים בגלל זה.

המודעות של הקידום הממומן מופיעות בראש תוצאות החיפוש עם סימון של "מודעה", כך שכל גולש יכול לדעת האם המידע שהוא נתקל בו הוא אתר אינטרנט של עסק או מודעה ממומנת שהעסק מציע.

מה עדיף יותר - קידום אורגני או ממומן?

כדי לענות על שאלה זו צריך להבין מהן המטרות של העסק. בעוד שקידום אורגני מעניק תוצאות לאחר תקופה ממושכת של כמה חודשים לרוב, הקידום הממומן מראה תוצאות כמעט באופן מידי. חוץ מזמן התוצאות שניתן לראות מכל קידום, הקידום האורגני איננו עולה כסף (בהנחה שהקידום נעשה באמצעות בעלי האתר ולא חברה חיצונית) ואילו הקידום הממומן עולה כסף על כל מודעה – ולעיתים לא מעט כסף.

כך שאם מדובר בעסק חדש שרוצה להגדיל את החשיפה לקהל הגולשים כמה שיותר מהר ולהגדיל את מאגר הלקוחות, הקידום הממומן יכול להיות הפתרון הטוב ביותר עבורו. אך אם מדובר בעסק מבוסס שכבר בעל מאגר לקוחות קבוע – מומלץ לו להמשיך עם הקידום האורגני ללא הפסקה, ומדי פעם להשתמש במודעות הממומנות כדי להציע מבצעים אטרקטיביים כאשר יש.






קניית דומיין

אחסון אתרים

שרת וירטואלי

תעודת SSL

אבטחת אתרים

סליקת כרטיסי אשראי

קידום אתרים

שרתים

סליקה

אירוח אתרים

מחשוב ענן

רכישת דומיין





שירותי אינטרנט מתקדמים - הדרך להצלחה שלך באינטרנט !



מאמרים חדשים

קישורים נוספים



מפת האתר | קניית דומיין | אחסון אתרים | שרתים | סליקה | קידום אתרים

סליקת כרטיסי אשראי באינטרנט זה טרנזילה !!